Monday, February 22, 2016

Podsumowanie

Cześć Traderzy,

Pisałem tą historię na blogu nie zmyślą rozśmieszenia wszystkich (co podobno mi się udało), tylko po to by uwypuklić pierwsze i podstawowe pomyłki początkujących graczy giełdowych.
Dzisiaj nie bedzie śmiesznie, dzisiaj poddam najcięższej krytyce samego siebie. Gotowi? zaczynamy.

-Zapytam teraz siebie jak można wziąć WSZYSTKO co się posiada i pójść obstawić pierwsze lub jakiekolwiek zagranie giełdowe?!
No jak można? Fakt, że nie przegrałem wtedy pieniędzy graniczy z cudem. Gdybym wtedy przegrał, pewnie nigdy nie zainteresowałbym się giełdą w takim stopniu. Napewno nie uczyniłbym z tego profesji. Dołączyłbym do grona ludzi typu " daj se spokój chłopie, mój znajomy ma znajomego, który przegrał całą emeryturę czy tam dom".

- Jak można pokierować zagraniem ( moją pierwszą wymianą) "na piękne oczy". Nie wiem czy pamiętacie, ale posłuchałem swojego managera generalnego, którego uważałem za autorytet finansowy. George to osoba, która dopina wszystkie umowy kupna sprzedaży w firmie, zgadza się, ale na poziomie DEALERA SAMOCHODOWEGO!

Okazuje się, że George do tej pory trzyma swoją pozycję w F i twierdzi, że jak będzie przechodził na emeryture to spienięrzy swoje udziały. No jak można tak pomyśleć? Skąd George wie, że Ford będzie jeszcze wtedy istniał? Jeśli będzie istiał, to ile będą warte jego akcje? Czy tyle ile przy zakupie? czy mniej? A co z wartością pieniądza? co z inflacją? (nie zapomnijmy że w ciężkich czasach F przestał wypłacać dywidendę). Oczywiście nie chce uczyć się o giełdzie. Proponowałem, uświadamiałem. Gdyby mnie posłuchał miałby wszystkie te swoje akcje i całą kasę jaką za nie zapłacił na koncie poprzez wypożyczenie ich innym użytkownikom wrynku za opłatą "covered calls".

George nie ma pojęcia o finansach wynika z tego. Nasuwa mi się analogia nt. wykształcenia bankowego tego pana. Otóż ja też studiowałem Marketing, żeby nie pójść do wojska.

I dotyczy to każdego "experta" giełdowego. Nie tylko domorosłych "expertów". WSZYSTKICH!!! Tych z TVN Biznes, z Parkietu, Bankier.pl. żaden expert nie wie co się stanie w przyszłości, na podstawie żadnych analiz. Przeczytałem kilka artykułów w polskim internecie i zgadnijcie co? Każdy artykuł nt. NYSE jest "zerrznięty" z portali amerykańskich i pojawia sie na polskich portalach 2-3 dni później.
 Wszystkie telewizje i portale biznesowe maja za zadanie tylko jedną rzecz, wiecie jaką? Nie? Otoż sprzedaż reklam dla zysku portalu lub telewizji.

Bardzo często jest tak, że firma typu fundusz powierniczy zatrudnia eksperta, żeby poszedł do telewizji i powiedział to i owo o jakiejś firmie. Wzbudzić zainteresowanie. Pobudzić rynek, znaleźć kupujących. Po to żeby fundusz mógł zamknąć lub pomniejszyć jakąś pozycję.
Nigdy nie wierzcie dyrektorom takich funduszy mówiących o spółkach w superlatywach i ile to zarobili na swoich pozycjach. Dlaczego nigdy nie pada pytanie jak długo dany fundusz ma taką pozycję w portfelu, od kiedy ją akumuluje? Dlaczego nie mówi się o tym jaką pozycję buduje w tej chwili dany fundusz?
No odgadnęliście, inwestor detaliczny jest od ponoszenia strat. Koniec kropka. Inwestor detaliczny jest od kupowania spółek wtedy kiedy jest czas ich sprzedaży krótkiej.

To samo tyczy się mojego pierwszego nauczyciela. Dzieki jego sugestii stanąłem w miejscu ze swoim progresem.
Nie mam absolutnie do nikogo żadnych pretensji, chcę tylko pokazać Wam, że nikt nie wie co wydarzy się na giełdzie a jak już wie, to napewno nie powie lub skłamie.

-Jak można pójść i rozpocząć grę instrumentem bez wcześniejszego zaznajomienia się z nim? Okazuje się, że można. Ja mogłem.
Istnieje szereg platform wirtualnych na których możliwy jest trening na sucho. Tylko poprzez praktykę można zostać mistrzem. Wiem, że to nie to samo zarabiać lub przegrywać prawdziwe pięniądze, ale ze względów technicznych każdy trader powinien spróbować najpierw na sucho, chociażby po to, żeby wiedzieć jak wygląda skladanie zamówienia.

Wynika z tego, że do gry na giełdzie potrzebny jest plan działania "trading Plan". Postaram się opisać w najbliższym czasie jeden z nich.
Slawek J

Jeżeli doczytałeś do końca to prosze Cię o komentarz. Dziekuję
Zamieszczam krótki film z dzisiejszej sesji


Jeżeli jesteś zaawansowanym lub średnio zaawansowanym traderem i chciałbyś nauczyć się pięciu strategii daytradingu których używam na codzien, skontaktuj sie ze mną: gcsjinc@yahoo.com

Polub nas na Facebooku Inwestorzy zza oceanu Facebook

Jeżeli jesteś zainteresowany otwarciem konta z dźwignią finansową 12:1 (intraday) przy minimalnym depozycie $300 i dostępem do rynku w USA  kliknij   TUTAJ


No comments:

Post a Comment