Friday, February 26, 2016

Dziennik

Cześć Traderzy.

Następne pytanie i następna wskazówka na drodze do sukcesu giełdowego.
Mianowicie- czy prowadzisz dziennik?
Dziennik zagrań. Taki log, w którym wpisujesz całą akcję z danego dnia.

Jeśli nie prowadzisz dziennika, to śmiało mogę stwierdzić, że nie znajdujesz się w pierwszej grupie traderów, o których pisałem TUTAJ

Dlaczego tak ważnym elementem gry na giełdzie jest dziennik? A dlatego, żebyś wiedział na podstawie swoich dobrych i złych zachowań co robić a czego nie robić. To tak samo jak z analizą techniczną, studiujesz zachowanie spólki w przeszłości, żeby przewidzieć jak może zachować się na przykład dzisiaj.

Ale ja mam wszystko w głowie, pomyślisz sobie, nie potrzebuję żadnego dziennika. Naprawdę? Myślę, że nie masz. To znaczy masz w głowie, ale zbyt wiele informacji.
W dzisiejszych czasach jesteśmy przeładowani bezużytecznymi informacjami o tym, że Kardaschianka obcięła włosy albo, że Trump będzie budował mur miedzy USA a Meksykiem, albo że sąsiad kupił zepsute auto i płacze......
W całym tym natłoku informacji jakie dostajesz od życia zatracasz te najważniejsze z punktu widzenia Twojej pracy jaką jest gra giełdowa.

Ale ja naprawdę mam wszystko w głowie. To dlaczego nie wygrywasz pieniędzy?
To tak jak z moim kolegą z  który uczestniczył w moich klasach dwa tygodnie temu.
Mówię, okay wchodzimy w wymianę po takiej cenie, stop loss taka cena. I robię to co mówię do studentów.
Wszyscy weszli? Tak odpowiadają. Wszyscy mają stop loss? Tak odpowiadają. Mój kolega dopowiada ja mam stop loss mentalny w głowie, ale na tym samym poziomie co ty slawek. Okay.
Niestety wymiana okazała się przegrana i straciliśmy na niej wszyscy $100 ( tyle na potrzeby kurusu w USA wynosił mój stop). Mój kolega 15 minut później napisał mi w mailu, że stracił na tym zagraniu $250. Dlaczego? A dlatego, że stop w głowie nie zadziałał. Wiem bo też kiedyś miałem stop loss w głowie i to nie jeden raz. Co wtedy myśli taki trader? " dobra dam mu jeszcze 5 centów. O kurcze pięć nie trzyma ale widzę podporę 12 centów niżej i tam se dodam do pozycji i wygram a nie tak jak oni poprzegrywali barany". Podpora nie utrzymała naporu i spółka jest już 30 centów niżej z dodanymi akcjami i wtedy myślisz sobie " Panie Boże Giełdowy w Trójcy edyny Prawdziwy błagam Cię spraw żebym wyszedł z tej wymiany na zero a ja w niedzielę pojdę do kościoła i 1/3 tej straty zaniosę na tacę"
Smieszne? Rozśmieszyłe Cię, czy może opisałem Twoje myśli w takich sytuacjach?
Stop loss w głowie nie działa tak samo jak dziennik, i gorąco zachęcam Cię do prowadzenia go.
Na początku opisuj wszystko z najdrobniejszymi detalami. Wejście godzina, cena ilość akcji, kierunek, stop loss. Co czułeś podczas wymiany kiedy szła przeciwko Tobie. Jak nią pokierowałeś.
Wyjście z wymiany, godzina czy wychodziłeś stopniowo jeśli tak to w którym miejscu. Jeśli przegrałeś zagranie, to koniecznie opisz swoje błedy jeśli jakieś popełniłeś tzn. ciasny stop, zła analiza, wiadomości na niekorzyść mojego zagrania lub coś innego co nie przychodzi mi do głowy.

Codziennie wszystko zapisuj i przed każdą sesją czytaj to co napisałeś. "Na świeżo" więcej zapamiętasz i wyeliminujeszcałą masę rzeczy z myślenia przed sesją.
W ten sposób bedziesz wzbogacał swoje granie o własne zasady oparte o własne doświadczenia.

Slawek J

Jeżeli jesteś zaawansowanym lub średnio zaawansowanym traderem i chciałbyś nauczyć się pięciu strategii daytradingu których używam na codzien, skontaktuj sie ze mną:  gcsjinc@yahoo.com

Polub nas na Facebooku:  Inwestorzy zza oceanu Facebook

Jeżeli jesteś zainteresowany otwarciem konta z dźwignią finansową 12:1 (intraday) przy minimalnym depozycie $300 i dostępem do rynku w USA  kliknij   TUTAJ

No comments:

Post a Comment