Monday, February 15, 2016

Otrzeźwienie

Nastały dla mnie ciężkie czasy.
Nie potrafiłem sobie poradzić ze samym sobą. Przeklinałem całą tą giełdę, i fakt, że w ogóle zająłęm sie tym wszystkim. Znienawidziłem Georga (nie wiedzieć czemu. Przecież to nie on składał zamówienia)
W wiadomościach mówiło sie o tym, że Ford, General Motors i Chrystler zbankrutują.
Nosiłem glowę pod pachą, a jak nie pod pachą to miałem minę "bez kija nie podchodź"
Kolejny "expert", ojciec mojego kolegi z pracy mówił, że F pewnie nie zbankrutuje ale napewno zostanie na poziomie $1/akcje przez dziesięciolecia.
Do baru myślę sobie raz. Poszedłem, wróciłem, zapomniałem.
Rano pobudka- nic sie nie zmieniło. Po pracy myślę sobie- do baru.
I tak przez jakiś czas.

Któregoś ranka zadałem sobie ciekawe pytanie, z tamtego punktu widzenia. Ponieważ nie sprzedałem wtedy tych akcji sparaliżowany strachem, siedziałem na tej stracie i modliłem sie o wzrosty.
Więc wstaję rano i myśle: co sie stanie z moją kasą jak sprzedam moje akcje ze stratą?!
Co "oni" czyli rynek zrobi z tymi pieniędzmi?
Przecież nie spalą setek tysiecy dolców w piecu. No chyba że spalą? Eeee, niemożliwe.
Ktoś te pieniądze dostanie. Albo nie? Ale kto??
Nie mogłem wpaść na to samemu niestety.
Kilku moich znajomych wiedziało z jakim problemem się borykam. Jeden z nich pobierał nauki w szkole biznesu i powiedział mi, że szkoła ta oferuje również kursy gry na giełdzie.
Wspaniale myślę sobie. zapisuję się.
Dwadzieścia tysiecy dolarów później ( tyle zapłaciłem za szkołę. Na szczęście z kolegą na pół) dowiedziałem sie wszystkiego.
Nauczono mnie o sprzedaży krótkiej o opcjach kredytowych, debetowych, o akcjach preferowanych, o spreadach (łączeniu dwóch lub wiecej opcji w jedno zagranie).
Nauczono mnie mnóstwa rzeczy.
Byłem przeładowany informacjami ale stałem sie bardziej świadomy tego, co dzieje się tak naprawde na giełdzie.
Zrozumiałęm, że kupując F za $3.60, ktoś mi go sprzedał. Nie giełda. Żywa osoba, po drugiej stronie transakcji. Może to była sprzedaż krótka, może czyjs stop loss? Nie wiem. Wiem, że kupiłem te akcje od kogoś, a giełda była tylko miejscem kupna sprzedaży

Slawek J


Jeżeli jesteś zaawansowanym lub średnio zaawansowanym traderem i chciałbyś nauczyć się pięciu strategii daytradingu których używam na codzien, skontaktuj sie ze mną
gcsjinc@yahoo.com
Jeżeli jesteś zainteresowany otwarciem konta z dźwignią finansową 12:1 (intraday) przy minimalnym depozycie $300 i dostępem do rynku w USA  kliknij TUTAJ

No comments:

Post a Comment