Thursday, March 10, 2016

Ego

Cześć Traderzy,
Zakończyła sie kolejna sesja z serii PROFIT BOOSTER with Slawek J, Której jestem autorem.
Wszyscy Traderzy, którzy Brali w nim udział dzięki moim strategiom pokryli czesne kursu. 

Chciałem powiedzieć, że jestem w trakcie budowy polskiej strony tradingowej, która jest na ukończeniu i w związku z jej otwarciem zamierzam rozdać wszystkim chętnym darmowy kurs analizy technicznej. Strona Bedzie w jez polskim i angielskim. Docelowo w niemieckim rosyjskim.
Proszę śledźcie mój blog, profil na FB a prezentów ode mnie pod kątem gry na giełdzie będzie więcej.

Dzisiaj chciałęm nawiązać do psychologii gry na giełdzie, lub jak kto woli do własnego ego.
Czy pozwalasz na to, żeby twoje ego kierowało twoimi zagraniami? Czy emocje biorą górę nad analizą techniczną i zdrowym rozsądkiem??

Podeprę się do tego przykładem z dzisiejszej sesji na spółce AAPL ( to ci od ajfonów).



AAPL otwiera swoje notowania z luką w górę, powyżej wczorajszych cen zamknięcia. W pierwszej minucie wypełnia lukę do konsolidacji i strzela w górę. Pierwsza świeca na interwale 2 minutowym bardzo imponująca wysokie volumen wszystkie średnie kroczące pod wykresem, pierwszy dzień wzrostowy po konsolidacji.
No nic tylko grać na wzrosty. Tak też zrobiłem dzisiaj. Rozpocząłem budowę pozycji w AAPL na wzrosty po około 50% spadku od pierwszego wybicia. Kilka minut konsolidacji, stwierdziłem, że dodam do pozycji powyżej maksymalnych notowań dnia. O godzinie 10 moja pozycja byla w pełni zbudowana. STOP LOSS poniżej konsolidacji na poziomie $101.47
Ręce za głowę i czekam na dalsze wzrosty. Dwie minuty później moja pozycja traci, dwadzieścia sześć minut później system zamyka pozycję ze stratą.
I co teraz? No nic, żyje się dalej. Szukam innych spółek do zagrania.
Teraz chciałbym opisać swoje podejście sprzed kilku lat do zaistniałej sytuacji.
Wejście jak wyżej, AAPL przełamuje podpore cenową i wtedy oczywiście do akcji wkracza ego, głupsza strona mnie.
-Okay pewnie pójdzie po lukę, wypełni ją i wtedy sobie dokupię.
-Yesss 200 średnia wstrymała spadki, dobra dokupuję będę miał lepszą średnią cene zakupu
- O kurde spada, nic nie trzyma, Leci w dół jak kamień w wodę
-Panie Boże od giełdy spraw bym wyszedł z mniejszą stratą niż obecna, a ja obiecuję, że już nigdy nie będę taki głupi jak dzisiaj. ( w chwili gdy piszę tego bloga AAPL nie odbił się do poziomu mojego STOP LOSS z rana).
Teraz patrząc na formację z rana to klasyczna "głowa na ramionach", czyli formacja na wejście w pozycję spadkową.

Po takiej porażce człowiek myśli sobie "ale jak to , przecież na podst analizy technicznej AAPL powinien pójść do góry"

Przypomina mi się w związku z tym historia zawarta w książce pt. Trading In The Zone by Mark Douglas, gdzie do Jednego z banków, który handluje surowcami przyszedł spec od analizy technicznej prosić o pracę. Dostał ją, dyrektor któregoś dnia woła go do biura i pyta:
- jak to będzie z tą bawełną (czy kukurydzą nie pamiętam dokładnie) na podstawie Twoich analiz?
-bawełna przetestowała podporę cenową i musi teraz póść do góry.
-napewno?
- tak, nie ma innej możliwości.
Dyrektor zadzwonił do trading pit i powiedział traderowi który handlował bawełną
-sprzedaj 2000000 kontraktów na bawełnę.
Chyba nie muszę pisać co stało się z ceną, no dobra napiszę. Cena bawełny spadła poniżej podpory tak jak dzisiaj AAPL.
Nikt nie wie co i kiedy się stanie na giełdzie na podstawie żadnej analizy technicznej, fundamentalnej itd.
Dlatego nigdy nie pozwól na to żeby Twoje ego pozbawiało Cię pieniędzy w portfelu. Zawsze używaj STOP LOSS

Jeżeli jesteś zainteresowany otwarciem konta z dźwignią finansową 12:1 (intraday) przy minimalnym depozycie $300 , dostępem do rynku w USA  i bonusem $500 kliknij TUTAJ

Slawek J

No comments:

Post a Comment